USA2013.reismee.nl

Camper geboekt!!

De reis krijgt al concretere vormen. Frank en ik hebben op ons werk allebei groen licht gekregen voor een verlof van ruim 4 weken in 2013. Op donderdag 18 juli 2013 gaat het beginnen

Na behoorlijk wat uurtjes achter de pc om de verschillende reisbureaus, camperverhuurbedrijven en camperopties uit te zoeken, hebben we dit gedeelte alafgesloten. De vluchten kunnen we pas na 16 september 2012vergelijken, aangezien je deze maximaal 11 maanden voor vertrek kunt boeken.

De keuze tussen het huren van een auto versus een camper wasniet eenvoudig. In een auto/hotel heb je wellicht meer comfort, maar uiteindelijk hebben we toch voor de camper gekozen. Niet alleenvanwege de vrijheid, maar vooral vanwege de mogelijkheid om straks IN de nationale parken te kunnen overnachten. Het lijkt ons geweldig om bv. midden in Monument Valley of Grand Canyon de zon te zien ondergaan of opkomen

Laughing
Bovendien zijn de campers tegenwoordig grotendeels voorzien van een douche en ander comfort. Een ander voordeel is dat we af en toe ons eigen potje kunnen koken en onderweg kunnen BBQen, dat drukt de kosten voor het eten een beetje, hahaha.

Onder andere via het forum AllesAmerika.com hebben we ons ingelezen in de (reis)ervaringen van anderen. De goede ervaringen van de reizigers leidden ons naar Tioga tours, een reisorganisatie gespecialiseerd in reizen naar USA en Canada. Bovendien -niet onbelangrijk- hebben ze scherpe prijzen. We hebben offertes van de 4 grootste camperverhuurders in USA naast elkaar gelegd: Cruise America, Moturis, El Monte en Road Bear. Uiteindelijk hebben we voor de laatste gekozen, aangezien zij campers verhuren van max. 2jaar oud. De referenties van deze verhuurder zijn op talloze websites doorgaans zeer goed, wat we van Cruise America niet bepaald konden zeggen...

Undecided

We hebben nog even getwijfeld tussen de C23-26 en de C27-30, maar de keuze voor de camper is uiteindelijk gevallen op de grotere C27-30 met slide outvan Road Bear. Lars en Maud kunnen hierin gelukkig elk apart slapen

Wink
goed voor de nachtrust van ons allemaal.

Dit zal ons huis op wielenzijn gedurende 17 dagen. We halen de camper op 24 juli 2013in Las Vegas op en zullen hem na ca 3.200km (2.000mijlen) op 10 augustus 2013 in San Francisco inleveren.

N.A. M.

Super! Nog even geduld en het grote genieten kan beginnen.

Ik ben helaas net terug van een soortgelijke reis: