USA2013.reismee.nl

Route van dag tot dag

Onderstaand een overzicht van onze planning van dag tot dag van onze USA reis van donderdag 18 juli 2013 t/m vrijdag 16 augustus 2013

Laughing
Waarschijnlijk dat er tegen de tijd dat we vertrekken, hier en daar nog iets zal worden aangepast. De campgrounds tijdens onze 17 dagen durende rondreis met de camper moeten we nog allemaal reserveren. Dit kan in de meeste gevallen pas medio maart 2013, waarbij de grootste uitdaging zal liggen in het bemachtigen van een mooie plaats in Yosemite National Park. We zouden hier graag op één van de campgrounds midden in het park willen staan (Upper Pine of Lower Pine)

Dag 1
Donderdag 18 juli 2013
Het zal een vermoeiende dag worden.....
In de vroege ochtend vertrekken we met zijn vieren met de trein van thuis naar Schiphol. Vluchtschema, zie apart verhaal. Na aankomst op New York JFK reizen we door naar ons hotel Holiday Inn Manhattan View, Long Island. Daarzullen we waarschijnlijk meteen met onze neus in bed vallen

Wink

Dag 2 t/m 4
Vrijdag 19 juli 2013 tot en met maandag 22 juli 2013

Verblijf in New York
Op ons programma staan o.a. bezoek Times Square, rondrit met Hop-On-Hop-Off bus, rondvaart richting Statue of Liberty, Empire State Building bij zonsondergang, fietsen en vooral héél veel shoppen!!

Dag 5
Maandag 22 juli 2013

Transfer van New York (Newark) naar Las Vegas. Hier zullen we Frank's neef Patrick en zijn gezin treffen, die in Las Vegas wonen. Maud wil persé in Hotel Bellagio overnachten........girls just want to have fun
Laughing
Het wachten is nog op een leuke aanbieding. Het zou mooi zijn als Maud en ik een bezoek aan een voorstelling van Cirque du Soleil kunnen brengen, diein hotel Bellagio plaatsvinden. Kijken of zo'n kostbaarkaartje nog in ons budget past
Tongue out

Dag 6
Dinsdag 23 juli 2013
Verblijf in Las Vegas

Dag 7
Woensdag 24 juli 2013
Verblijf in Las Vegas. In de loop van de dag gaan we onze camper ophalen bij Road Bear http://www.roadbearrv.com/rv-rental-locations/las-vegas
De rest van de dag zijn we waarschijnlijk druk bezig met het verkennen van de camper en het aanleggen van een voorraad. We zullen hiervoor vast en zeker op zoek gaan naar een vestiging van Walmart.
Vandaag zal Frank's moeder overigens vanaf Frankfurt naar Seattle vliegen, om haar zus en zwager in Portland te bezoeken. We zullen elkaar daar op 12 augustus treffen.

Dag 8
Donderdag 25 juli 2013
Las Vegas - Grand Canyon (ca 380km)

Dag 9
Vrijdag 26 juli 2013
Verblijf Grand Canyon
bezoek South Rim en voor de mannen misschien een helikoptervlucht over de Grand Canyon. Deze onvergetelijke ervaring hebben Frank en ik al in 1991 opgedaan. Ik denk dat we Lars hier ook een héélgroot plezier mee zullen doen...

Dag 10
Zaterdag 27 juli 2013
Grand Canyon - Page/Lake Powell (ca 325km)

Dag 11
Zondag 28 juli 2013

Page/Lake Powell - Monument Valley (ca 160km)
o.a. bezoek Rainbow Bridge National Monument. Ik verheug me al de left en right hand te zien en hoop dat we die dag van een mooie zonsopkomst en/of zonsondergang in het park kunnen genieten!

Dag 12
Maandag 29 juli 2013
Monument Valley - Moab/Arches NP (ca 260km)
Arches stond hoog op mijn verlanglijstje om dit jaar te bezoeken. De natuurlijk gevormde bogen lijken me geweldig om te zien

Dag 13
Dinsdag 30 juli 2013
Indien mogelijk willen we vandaagde Fiery Furnace wandeling in Arches maken. Een wandeling door allerlei kloven:

Dag 14
Woensdag 31 juli 2013
Moab/Arches NP - Capitol Reef (240km)
Hickman Bridge Trail(Capitol reef)
Lengte: 3,2 kilometer
Duur: 1 uur
Eerst volg je de rivier, daarna klim je zo'n 120 meter en passeer je een open gebied. Vervolgens ga je omlaag, een nauwe ravijn in. Ongeveer 800 meter verder kom je uit bij Hickman Bridge, een natuurlijke stenen brug met een overspanning van ruim 40 meter en een hoogte van bijna 40 meter. Je loopt onder de brug door, en komt uit bij een plek vanwaar je een fotogeniek uitzicht hebt op de Fremont River Valley. Dit is een van de meest populaire trails in het park.

Dag 15
Donderdag 1 augustus 2013
Capitol Reef - Bryce Canyon (195km)

Dag 16
Vrijdag 2 augustus 2013
Bryce Canyon - Zion NP (235km)

Dag 17
Zaterdag 3 augustus 2013
Zion NP
Hier staan de Narrows wandeling (foto hieronder)
en de Angel's Landing Trail (foto hieronder) op ons verlanglijstje

Dag 18
Zondag 4 augustus 2013
Zion NP - Las Vegas (265km)

Dag 19
Maandag 5 augustus 2013
Las Vegas - ?
Aangezien we in de zomer niet met onze camper door Death Valley mogen rijden in verband met de extreem hoge temperaturen zijn we er nog niet definitief uit hoe we onze route naar Yosemite zullen laten verlopen. Om de route in één dag te rijden lijkt ons de afstand van 650km iets te veel van het goede. Vandaar dat we het stuk naar Yosemite in tweeën willen hakken. Alleen zijn we er op dit moment nog niet uit waar we zullen overnachten. Wellicht Bishop of Mono Lake?

Dag 20
Dinsdag 6 augustus 2013
? - Yosemite NP
Via de Tioga Pass (3.031m) zullen we vandaag het Yosemite NP binnenrijden. We hopen in ieder geval een plaats op een van de campgrounds Upper, Lower of North Pines te bemachtigen. Het schijnt een heel gedoe te zijn om daar een kampeerplaats te krijgen. Vanaf 15 maart 2013 15:00uur Nederlandse tijd kun je proberen om via een bepaalde website een plaats te reserveren. Naar ik begrepen heb kan het zo zijn dat alle 600 plaatsen binnen 5!!!! minuten volgeboekt zijn. Krijg er nu al de kriebels van als ik eraan denk
Undecided

Dag 21 en 22
Woensdag 7 augustus 2013 en donderdag 8 augustus 2013
Yosemite NP
Op het programma staat o.a. de Panorama Trail naar Glacier point met uitzicht op de Half Dome (foto zie hieronder)

Dag 23
Vrijdag 9 augustus 2013

Yosemite NP - San Francisco (270km)
Vandaag weer richting bewoonde wereld. We zulleneen camping in de buurt van de stad uitzoeken. Daar gaan we alles weer in de koffers inpakken en de camper uitruimen, aangezien we deze morgen moeten gaan inleveren.

Dag 24
Zaterdag 10 augustus 2013
San Francisco
Vandaag zo vroeg mogelijk onze camper inleveren bij http://www.roadbearrv.com/rv-rental-locations/san-franciscoVan hieruit zullen we een taxi nemen naar ons hotel in San Francisco ofwel er per openbaar vervoer heenreizen. Het hotel moeten we nog boeken. Zodra we de koffers in het hotel achtergelaten hebben, kunnen we de stad gaan verkennen. Indien mogelijk brengenwe vandaag nog een bezoek aan Alcatraz en maken een ritje met de Cable Car.

Dag 25
Zondag 11 augustus 2013
San Francisco
Vandaag waarschijnlijk een bezoek aan Fisherman's Wharf en Chinatown. Verder lijkt het me geweldig omvandaag over de Golden Gate te fietsen, tenminste als deze vandaag niet in de mist hangt...

Dag 26
Maandag 12 augustus 2013

Vlucht San Francisco - Portland, via luchthaven Seattle
Helaas moeten we vandaag weer afscheid nemen van San Francisco. We hebben al een vroege vlucht naar Seattle. Daar halen we onze huurauto op om vervolgens zo'n 285km naar Portland te rijden. Hier treffen we Franks moeder, die al sinds 24 juli op bezoek isbij Frank's oom Armin en tante Tiny. Hier woont ook Jackie (Frank's nicht) en haar gezin in de buurt. We verheugen ons al enorm om hun allemaal weer te zien!!

Dag 27 en 28
Dinsdag 13 augustus 2013 en woensdag 14 augustus 2013
Portland

Dag 29
Donderdag 15 augustus 2013
Portland (via Seattle) - Frankfurt
Aan alle goeds komt een einde.....
Rond de middag zullen we noodgedwongen afscheid moeten nemen van onze familie. We rijden samen met Frank's moeder weer vanuit Portland naar Seattle om de huurauto in te leveren. Naar verwachting zullen we om 17:40uur met zijn vijven opstijgen richting Frankfurt.

Dag 30
Vrijdag 16 augustus 2013
Aankomst luchthaven Frankfurt am Main. Hier zullen we rond 13:00uur door een taxi worden opgehaald, die ons weer naar huis terugbrengt.